Translate

poniedziałek, 24 stycznia 2022

Poniedziałek 24.01.2022

 

Mieszkam w Gzira, nie jest to przypadkowa decyzja. Każdego dnia spacerkiem do szkoły pokonuję ok.2.4km. Mam doskonałą okazję do obserwowania gwaru ulicy, architektury, codziennych sytuacji. Koło St Julian's Bay fascynuje mnie drób (środek miasta, obok hotelu Mariott), koguty pieją cudnie, z kotami żyją zgodnie. Miłość Maltańczyków do zwierząt jest niesamowita. Budynek z tyłu to Mariott. 


Mały skrawek zieleni na zabetonowanym wybrzeżu

ETI Malta zlokalizowane jest w Paceville. Idąc do szkoły, mamy okazję zobaczyć rutynowe czynności rybaka. 

Wyobraźnią widzę dawną Maltę, która odchodzi, zastępują ją apartamentowce, hotele, wszechobecny beton, szkło, stal inox. Niektóre miejsca są urocze. 



Prawda jest taka, że mieszkamy i uczymy w najbardziej zurbanizowanej części kraju. Gozo jest inne, Komino niezamieszkałe. 

Wnętrza naszej szkoły są bardzo nowoczesne. Podczas przerw korytarze zapełniają się młodzieżą i dorosłymi pochodzącymi z różnych krajów.  



Podczas porannego spotkania w ETI Malta okazało się, że jestem jedynym uczniem w grupie😀 Boję się myśleć jak jest to korzystne finansowo dla szkoły. Moją nauczycielką jest megasympatyczna Pani Lorenza Flinders. Po lekcji "Icebrakers" przeszliśmy do przeanalizowania moich potrzeb edukacyjnych, kompetencji cyfrowych, planu pracy na dwa tygodnie kursu. Pierwszym cyfrowym wyzwaniem będzie stworzenie mojego Website. Pani Trenerka pokazuje i opisuje przykładowy projekt stworzony przez jednego z uczestników szkolenia.  Zdecydowałem, że wiodącym tematem będzie opis procesu tworzenia szkolnego projektu, aplikowania do Programu Erasmus +, pracy projektowej w przypadku otrzymania dofinansowania, przygotowania mobilności, itd. Tworzę z pomocą kreatora WIX.com website creator


Niezawodna P. Lorenza pomaga pokonać niespodziewane przeszkody, doskonalę umiejętność stosowania skrótów klawiszowych (shortcuts)  Zajęcia rozpoczęły się o 9.00, skończyły o 14.30. Podczas przerw opowiadaliśmy o naszych pierwszych wrażeniach.   Po zajęciach mam czas na poznawanie nieznanych dla mnie ulic, zakątków. Pogoda zmienia się na wietrzną i zimną. Tego dnia śnieżyce paraliżują Grecję. Hmm, Malta pewnie jest w pełni przygotowana na spadek temperatury poniżej zera? 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Piątek.04.02.2022. Ostatni dzień szkolenia. Powrót do Polski

 Piątek jest najcieplejszym dniem podczas naszego pobytu, wielu  ludzi chodzi ubranych w letnie ubrania. Na zajęciach, z pomocą strony Hexat...